Skip to main content
Abschlussarbeit, Theorie

Dominant Games

2018
MediumPrint, Broschüre; PDF
DimensionsFormat: 29.5 × 21 cm, 116 Seiten
Titles
UntertitelExploiting the Power Dynamic Between Game and Player to Increase the Intensity of the Play Experience
StudienarbeitMaster of Arts in Design ; Vertiefung Game Design
DescriptionSome video games make their players wait, insult them, physically hurt them, cheat or outright refuse to be played. These games attempt to control and manipulate their players to gain power and to dominate them. The author proposes to call them dominant games. This thesis examines the power relationship between game and player to establish properties of dominant games. It presents researchers and game designers with the tools to identify and understand dominance in games and provides a collection of game mechanics to help them create dominant games. Designing for dominance facilitates the development of novel designs which surprise players through the use of negative incentives and coercion while at the same time intensifying the play experience.

Es gibt Videospiele, die ihre Spieler warten lassen, betrügen, sie beleidigen, physisch verletzen oder sich weigern, überhaupt gespielt zu werden. Sie versuchen, Macht über den Spieler zu erlangen, diesen zu steuern und zu dominieren. Der Autor schlägt vor, sie dominante Spiele zu nennen. In der vorliegenden Arbeit werden die Machtstrukturen zwischen Spiel und Spieler untersucht, um daraus die Eigenschaften von dominanten Spielen abzuleiten. In der Folge werden Werkzeuge und Spielmechaniken vorgestellt, mit denen Dominanz in Spielen identifiziert und verstanden werden kann, und die dabei helfen, dominante Spiele systematisch zu entwickeln. Mit dem präsentierten Ansatz ist es möglich neuartige Designs zu entwickeln, die Spieler überraschen, und durch die Verwendung von negativen Anreizen und Zwang die Spielintensität zu steigern.
Object numberBBI-2018-C24-001
DepartmentArchiv ZHdK
Credit LineZürcher Hochschule der Künste, ZHdK / Archiv
Categories
  • Design