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Automatic Game Mechanic Generation
Automatic Game Mechanic Generation
Abschlussarbeit, Theorie

Automatic Game Mechanic Generation

2018
MediumPrint, Broschüre; PDF
DimensionsFormat: 29.5 × 21 cm, 53 Seiten
Titles
StudienarbeitMaster of Arts in Design ; Vertiefung Game Design
DescriptionProcedural generation has become a fundamental element in many games. Mainly focusing on content such as levels or aesthetic content; the generation of game mechanics has rarely been researched. Previous approaches often generate mechanics that enable the player to reach a predefined goal. But this functional approach normally leads to impractical results for human players. In this thesis, two existing approaches have been reimplemented and carefully studied. Additionally, a novel game mechanic generation pipeline is proposed; which is implemented in a game engine. It focuses on integrating the generation of game mechanics as a game element itself. The resulting game mechanics do therefore not necessarily lead to a goal but are learnable for human players through direct interaction with the game.
Key Words: Procedural Content Generation, Game Mechanics, Automated Game Design

Prozedurale Synthese ist in vielen Spielen ein fundamentales Element. Der Fokus liegt dabei vorwiegend auf Levels oder ästhetischem Inhalt, Spielmechaniken werden dabei selten untersucht. Bisherige funktionale Ansätze generieren Mechaniken, die es dem Spieler ermöglichen ein bestimmtes Ziel zu erreichen. Dies führt aber oft zu Resultaten die für menschliche Spieler nicht verständlich sind. In dieser Arbeit wurden zwei existierende Ansätze neu implementiert und detailliert untersucht. Zudem wird eine neue Spielmechanik-Generierungs-Pipeline eingeführt, die direkt in einer Spiel-Engine implementiert wurde. Sie fokussiert sich auf die Integration der Spielmechanik-Generierung als ein Spielelement selbst. Die resultierenden Spielmechaniken führen dadurch nicht zwingend zu einem Ziel, sind aber durch Interaktion mit dem Spiel für menschliche Spieler erlernbar.
Schlüsselwörter: Prozedurale Synthese, Spielmechaniken, Automatisiertes Game Design
Object numberBBI-2018-C23-001
DepartmentArchiv ZHdK
Credit LineZürcher Hochschule der Künste, ZHdK / Archiv
Categories
  • Design