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Abschlussarbeit, Theorie

Retale

2018
MediumPrint, Broschüre; PDF
DimensionsFormat: 24 × 17 cm, 156 Seiten
Titles
UntertitelEin Innovationstool zur Ideengenerierung im Retail
StudienarbeitMaster of Arts in Design ; Vertiefung Trends
DescriptionThe digital transformation is challenging the physical retail, which is opposing with new concepts in order to make the consumers bond. Consumer Experience is nowadays an essential part. The Innovation Tool Retale serves as a generator
of innovative ideas within workshops in the area of consumer experience and is
based on research findings on the topic in the context of current trends. Through expert and consumer inquiries as well as a trend monitoring of existing consumer experience concepts, the basis for the tool was developed. The research brought up categories which describe actions on a deeper level. They give insight into the role of the consumer, emotions and the cultural context etc. Different from other workshop-tools the Innovation Tool is industry-specific and the keywords extracted from a profound analysis. With Retale tales are told and new worlds of retail are being created.
Keywords: physical Retail, Consumer Experience, innovation, workshoptool, generating ideas

Die digitale Transformation stellt den stationären Retail vor neuen Herausforderungen. Dieser reagiert mit Konzepten, um die Konsumenten zu binden. Erlebnisorientierung ist das A und O der heutigen Retailwelt. Das Innovationstool Retale dient innerhalb von Workshops als Generator innovativer
Ideen im Bereich Consumer Experience und basiert auf Forschungsergebnissen zur Erlebnisorientierung im Retail im Kontext aktueller Trends. Durch Experten- und Konsumentenbefragungen sowie einem Trendmonitoring bestehender Erlebnis-Konzepte entstand die Grundlage für das Tool. Die Recherche brachte Kategorisierungen hervor, die tief in die Handlungsebene gehen und über die Rolle des Konsumenten, der Emotion sowie des kulturellen Kontextes etc.
Einblick geben. Anders als bei bestehenden Workshop-Tools ist das Innovationstool branchenspezifisch konzipiert und sind die Keywords aus einer tiefgehenden Analyse heraus entstanden. Mit Retale werden Geschichten erzählt und neue Retailwelten erschaffen.
Keywords: stationärer Retail, Consumer Experience, Innovation, Workshoptool,
Ideengenerierung
Object numberBBI-2018-C05-001
DepartmentArchiv ZHdK
Credit LineZürcher Hochschule der Künste, ZHdK / Archiv
Categories
  • Design